Dosarul pentru pensie pentru limita de vârstă / anticipată va cuprinde următoarele documente:
– cerere tip pensie limita de varsta completă și semnată de către solicitant
– cerere tip pensie anticipata completă și semnată de către solicitant
– cerere eliberare stagiul de cotizare
– adeverinta date de identificare angajator
– carnet de muncă în original
– acte de stare civilă: carte de identitate, certificate de naștere, căsătorie
– sentință de divorț (dacă este cazul)
– livret militar
– diploma de studii şi foaia matricolă, în copii, sau adeverinţă de certificare a perioadelor de studii învățământ superior (după caz)
– adeverinţă privind sporurile la salariu pentru perioada lucrata pana la data de 01.04.2001 – original
– adeverinţă privind grupa superioară/condiţii de muncă pentru perioada lucrata pana la data de 01.04.2001 – original
– sentință judecătorească prin care s-a recunoscut grupa de munca în litigiile cu foști angajatori – (după caz)
– alte acte pentru dovedirea perioadelor de activitate şi a veniturilor realizate( in lipsa carnetului de munca) – în original
Important!
DOSARUL SE DEPUNE LA SEDIUL CJP Alba, în cadrul programului de lucru cu publicul.
(1) Dovada stagiului de cotizare realizat în sistemul public de pensii pentru perioadele de vechime în muncă realizate până la data de 1 aprilie 2001 se realizează conform art. 135 din lege, cu carnetul de muncă. În lipsa carnetului de muncă, dovada stagiului de cotizare realizat anterior datei de 1 aprilie 2001 se face şi cu alte acte prevăzute de lege, respectiv prin adeverinţe eliberate de angajatori, deţinători legali de arhivă sau operatori economici autorizaţi de Arhivele Naţionale, în original, cu condiţia publicării pierderii carnetului de muncă în Monitorul Oficial, conform Legii nr. 53/2003 – Codul muncii.
(2) În situaţia prezentării şi a altor acte de vechime în muncă prevăzute de lege, pentru perioadele menţionate la art. 13 lit. a) din lege, acestea vor cuprinde obligatoriu cel puţin următoarele elemente:
a) denumirea angajatorului;
b) datele de identificare a persoanei;
c) perioada în care s-a lucrat, cu indicarea datei de începere şi de încetare a raportului de muncă;
d) funcţia, meseria sau specialitatea exercitată.
(3) Pentru perioadele menţionate la art. 13 lit. a) din lege, dovedirea venitului total lunar brut sau net, după caz, utilizat la determinarea punctajelor lunare, se face prin adeverinţă întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 la lege.
(4) Actele vor avea număr şi dată de înregistrare, ştampila unităţii emitente, precum şi semnătura celui care angajează unitatea sau a persoanei delegate în acest sens de conducerea unităţii.
(5) Adeverinţele prin care se face dovada vechimii în muncă prevăzute la art. 13 lit. a) din lege, eliberate anterior intrării în vigoare a legii, pot fi valorificate dacă cuprind cel puţin elementele necesare prevăzute la alin. (2).
(6) În situaţia în care nu se prezintă adeverinţe de venit întocmite conform anexei nr. 6 la lege, pot fi valorificate la stabilirea punctajelor lunare adeverinţele eliberate anterior datei intrării în vigoare a legii, prin care sunt dovedite salariile brute sau nete, după caz, în conformitate cu modul de înscriere a acestora în carnetul de muncă, precum şi sporurile cu caracter permanent care, după data de 1 aprilie 1992 au făcut parte din baza de calcul al pensiilor, conform legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, dacă sunt întocmite conform dispoziţiilor legale în vigoare la data eliberării.
În situația în care se face dovada ca nu există deținători de arhivă se poate utiliza în calculul pensiei carnetul de muncă scanat din evidențele CJP Alba, cu precizarea că nu toate carnetele de muncă au prezentate pentru a fi scanate.